Istraživanja
LOYALTY PROGRAMI U MALOPRODAJI: OD UŠTEDE DO VERNOSTI POTROŠAČA
Da li pri vašim kupovinama koristite loyalty kartice ili aplikacije?
Iz perspektive maloprodaje, svrha loyalty programa je zadržavanje korisnika, prikupljanje podataka o njima ili uvida korisnika, povećanje prodaje i sticanje kompetitivne prednosti.
Na strani potrošača, loyalty programi donose mogućnosti uštede, nagrada ili povlastica, personalizovane ponude, osećanje uvaženosti i ličnog odnosa sa maloprodajom, povoljnosti kupovine.
Prema izvoru GfK i njihovoj studiji tržišta i potrošača Shopper 360 , stopa korišćenja loyalty programa na našem tržištu je u 2022. godini za 7% prisutnija u odnosu na prethodnu godinu. U maloprodajama sa loyalty programima, više od 40% kupovina se obavi uz korišćenje kartice ili aplikacije, podižući vrednost potrošačke korpe za 17% po kupovini. U 2022. godini zastupljenost loyalty kartica i aplikacija po domaćinstvu je na stopi od 90%.
Drugim rečima, loyalty koncepti su tu i ostaće tu kao sastavni deo naših kupovina i svakodnevice. Na tržištu Srbije za sada prednjače Moj Maxi i Lidl Plus, ali je pitanje trenutka kada će im se pridružiti i ostali maloprodajni lanci.
Kako ritejleri koriste loyalty programe da bi održali i unapredlil svoje pozicije i prodajne rezultate? Jedan od načina je formiranje posebnih ponuda artikala samo za članove loyalty klubova. Ova metoda počiva na osećanju kupca da članstvom u loyalty klubu ostvaruje neku vrstu privilegije koja će osigurati upravo ono što je i u imenu programa – lojalnost, tj. vernost.
Šta još kao ritejler možete učiniti za favorizovanje svojih loyalty programa?
- Mislite o efektnom obeležavanju artikala u prostoru trgovine.
- Istaknite asortiman namenskim policama
INPUT je vaš partner i podrška u ovim aspektima vašeg poslovanja. Zakažite sastanak, i predložićemo opremu koja će na savršen način prezentovati vaš loyalty asortiman i istaći ga. Nekoliko inicijalnih INPUT predloga svakako će biti naš Sto 3x3, parazit polica, žičana korpa, paletno ostrvo…Ali ali tu je i daleko širi radijus iskustva koji ćemo podeliti sa vama, u okviru sveobuhvatnih, samo vama prilagođenih maloprodajnih rešenja.
Podeli